Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NAUČNO DOKAZANO: Evo zašto nikada ne treba preskakati doručak!!!

Ako ste do sada imali neredovne obroke ili ste preskakali doručak ovaj tekst je idealan za vas. Evo šta kaže nauka kad je doručak u pitanju.

  Izvor: Profimedia/Shutterstock

Sigurno ste nebrojeno puta do sada čuli da je "doručak najvažniji obrok dana" i da direktno utiče na bolju koncentraciju, veću produktivnost i raspoloženje. A nije ni loše jesti hranu ako je ukusna zar ne? Zaista, zašto ne bismo svi doručkovali?

Ako i pored svih saveta i dalje praktikujete lošu naviku preskakanja doručka kako bi smršali, vreme je da počnete da jedete. Nova istraživanja nemačkih naučnika govori nam da preskakanje jutarnjeg obroka može da vodi do opasnih oboljenja.

Istraživanje otkriva sve

Naučnici su na (standardno) malo uzorku od 17 muškaraca testirali efekte preskakanja obroka. Tokom tri dana jednom su preskakali doručak, jednom su jeli tri obroka dnevno, a jednom su preskočili večeru. Unos kalorija, masti, proteina i svega ostalog je uvek bio isti na dnevno nivou. Ukoliko bi se preskočio neki obrok, to bi se kompenzovalo u narednim obrocima.

Pročitajte i: Doručak zlata vredan - napravite najzdraviji obrok

Učesnici su davali i uzorke krvi svaki dan kako bi se izmerio i nivo hormona, glukoze i insulina, ali i proverila aktivnost imunoćelija. Ustanovili su da je koncentracija glukoze skočila, kao i da je insulin skočio nakon ručka u danima kad se preskakao doručak. Telo je takođe više koristilo masti u telu. To zvuči kao dobra ideja, ali naučnici kažu da nije dobro da se telo stalno prebacuje sa ugljenih hidrata i masti u telu.

To znači da na duže staze preskakanje doručka može dovesti do poremećaja u radu tela što može dovesti do gojaznosti i dijabetesa. Ako već preskačete neki obrok, neka to nikako ne bude doručak. Istraživači su zaključili da ljudi troše više kalorija u periodu od 24 sata kada preskoče večeru. To znači da ima smisla ona priča da ne treba jesti ništa nakon 20 časova, osim možda neke legane salate.

Doručak je ipak svetinja

Imajte na umu da preskakanje obroka vodi do konstantnom grickanju nečega jer ćete biti gladni, a niste normalno jeli. Najbolje je da jedete umereno i češće, dakle doručak-užina-ručak-užina-večera. Trpanje u stomak nikad nije dobra ideja, osim kada je neka fešta u pitanju, tada vam nema druge nego da jedete. Ipak, ni tada se nemojte prejedati, ali dajte sebi oduška, niste mašina.

Istina je da se nemački naučnici nisu baš pretrgli sa brojem testiranih osoba, ali i ovaj mali uzorak je dovoljan da zaključite da je ipak "doručak najvažniji obrok dana". Naše bake su znale zašto nam to govore.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu >>>>>>>>>>>> https://www.instagram.com/stvar_ukusa/

Izvor: esquire.rs

Više na ovu temu

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti