Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ovako izgleda zdrav doručak

Pogledajte koje namirnice bi trebalo da se nađu na vašoj trpezi u jutarnjim satima.

  Izvor: Profimedia/Shutterstock

Započnite dan ovim zdravim namirnicama.

Ništa bez celovitih žitarica

Ako želite biti zdravi i puni energije, žitarice moraju biti celovite. Jedno naučno istraživanje pokazalo je da žitarice od celog zrna u doručku poput ovsene kaše, pomažu u koncentraciji i učenju. Dakle, umesto rafinisanih žitarica od kojih se sastoje razna peciva, palačinke i ostale popularne namirnice, za doručak birajte celovite žitarice. Zdravije su, a pomažu i u održavanju vitke figure.

Pogledajte i Integralne žitarice za brži metabolizam

I proteini su dobrodošli, ali u manjim količinama

Proteini su važan deo zdravog doručka jer, između ostalog, pružaju osećaj sitosti što čoveku omogućava da izdrži bez hrane do ručka. Dakle, malo proteina u doručku u obliku mleka, jogurta, jaja ili putera od kikirikija nije loša ideja, ali ne treba preterivati. Ako preskačete proteine u doručku, imaćete potrebu da ih nadoknadite u idućim obrocima, a to nije baš najpametniji izbor. Zato, neka se nađu kao deo doručka.

Pogledajte i 8 namirnica bogatih proteinima

Probiotički jogurti najpametniji su izbor

Bilo bi dobro da u doručak uvrstite i probiotike. Na temelju istraživanja koje su sproveli istraživači sa univerziteta Koledž Kork, probiotički jogurti pripadaju najzdravijim prehrambenim proizvodima koje možete naći na tržištu. Poslednja istraživanja dokazuju da probiotici mogu delovati čak i kao lek i pomoć u kontroli telesne težine. Možete ih konzumirati tako da njima prelijete integralne žitarice. Na taj ćete način dobiti zdrav i ukusan doručak.

Pročitajte i 4 saveta za pravilno varenje

Voće je obavezno

Jako je dobro da u svoj doručak uključite i voće. Naravno, te namirnice možete uključivati i u druge obroke jer su veoma zdrave. Voće obiluje vitaminima i vlaknima koji pomažu da se do ručka zadrži osećaj sitosti pa nema potrebe za prejedanjem. Možete, na primer, doručkovati ovsene pahuljice, a u njih dodajte rendanu jabuku ili bobičasto voće. Ipak, neka istraživanja pokazuju da je ujutro najbolje pojesti samo voće bez ikakvih dodataka jer tada naš organizam uzima ono najbolje iz voća.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Prilagođeno sa: tportal

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti