Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ostalo

Zbog čega bi trebalo češće da jedete pasulj

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Kuvan, prebranac, u salati ili nekoj drugoj varijanti pasulj je uvek dobar izbor.

Izvor: Profimedia/Shutterstock

Pasulj spada u porodicu mahunarki, a iz Amerike je u Evropu stigao u 16. veku zajedno s krompirom i kukuruzom. Ukoliko niste tokom leta zamrznuli mladi pasulj, tokom zime možete lako kupiti onaj suvi.

Kako prenosi Hina, Organizacija za ishranu i poljoprivredu Ujedinjenih naroda (FAO) proglasila je 2016. Međunarodnom godinom mahunarki kako bi se podigla svest o važnosti i snazi proteina i zdravstvenim koristima svih vrsta pasulja i graška, podstakla njihova proizvodnja i trgovina i nove i pametne upotrebe.

Pogledajte i 5 razloga da češće jedete beli pasulj

Mahunarke - poput slanutka, graška, pasulja i sočiva trebalo bi da budu sastavni deo zdrave ishrane jer sadrže velike količine aminokiselina i belančevina biljnog porekla, pomažu u prevenciji i držanju pod kontrolom hroničnih bolesti kao što su rak, dijabetes i koronarne bolesti, pomažu u borbi protiv gojaznosti i pozitivno utiču na okolinu jer sadrže brojne elemente koji poboljšavaju plodnost tla.

Dakle, pasulj je odličan izvor belančevina, ali ima jako malo masti i zapravo nema zasićene masti i holesterol. Bogat je vlaknima, proteinima i antioksidantima, zbog čega snižava holesterol, reguliše nivo šećera u krvi i proizvodnju inzulina s obzirom na nizak glikemijski indeks i složene ugljene hidrate koji se polako probavljaju. Jedna porcija će vam osigurati oko 20 posto dnevnih potreba za vlaknima.

Pogledajte i Pasulj - čuvar zdravlja

Da ga češće uvrstite u dnevnu ishranu, podstaćiće vas i njegova hranjivost jer sadrži lecitin i kalijum, kalcijum, gvožđe, fosfor, magnezijum, cink i natrijum, odličan je izvor folne kiseline, vitamina B6, K, riboflavina (B2) i B3.

Više je istraživanja potvrdilo da pasulj ima blagotvorno delovanje na zdravlje i preventivno deluje protiv nekih oblika karcinoma, posebno raka debelog creva.

Istraživanje na Univerzitetu Harvard potvrdilo je da na primer žene koje konzumiraju pasulj najmanje dva puta nedeljno imaju 24 posto manje izgleda da razviju rak dojke, srčane bolesti, dijabetes tipa 2, visoki krvni pritisak ili rak debelog creva. Važno je napomenuti da ne sadrži gluten pa ga mogu jesti i oboleli od glutenske enteropatije odnosno celijakije.

Pogledajte i 6 recepata za jela sa pasuljem

Kupovina, čuvanje i kuvanje

Bez obzira da li kupujete pasulj na meru ili već zapakovan, obratite pažnju na to da nema vlage, da su zrna cela i da nema takozvanih žiški. Čuvajte ga na suvom i hladnom mestu, zatvorenog ili poklopljenog u posudi.

Pogledajte i Kako izbeći nadimanje od pasulja

Upravo ga je zato važno pregledati pre kuvanja i pranja i ukloniti sve sitne nečistoće. Za razliku od mladog pasulja, suvi je uvek potrebno prethodno namočiti u činiji s vodom, najčešće preko noći.

Zahvaljujući njegovom blagom i neutralnom ukusu, od pasulja se prave čak i torte, a lako ga je kombinovati s drugim povrćem ili mesom, kako ko voli. 

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Izvor: cafe.ba

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti