Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

3 jednostavna načina da smanjite unos šećera

Pogledajte kako da na jednostavan način suzbijete povećanu želju za slatkišima i smanjite unos šećera u organizam.

  Izvor: Profimedia/Shutterstock

U današnjoj ishrani gotovo je nemoguće izbeći šećer odnosno razne zaslađivače koji poput nevidljivog neprijatelja vrebaju u skoro svakom obroku. Stručnjaci nam zato nude tri važna saveta kako da “ubijete” želju za slatkim i smanjite unos šećera u organizam.

1. Čitajte deklaracije i mudro birajte proizvode

Jedno je sigurno – nemojte misliti da su slatkiši krivi za sve. Verovali ili ne čak pola šećera koji pojedemo u ishrani dolazi nam iz takozvanih slanih izvora, odnosno iz hleba i raznih peciva, sosova za testeninu ili pak preliva za salatu i raznih krekera.

Upravo nam ti prehrambeni proizvodi izazivaju zavisnost o šećeru, a što ga više jedemo, telo ga sve više traži. Znamo da višak šećera u organizmu može da izazove ozbiljna oboljenja poput dijabetesa i bolesti srca i krvnih sudova. Zato mudro birajte hranu, pažljivo čitajte i upoređujte deklaracije i izaberite proizvode sa smanjenim procentom šećera. A možete i potpuno promeniti način ishrane-umesto kečapa koristite ljuti sos, a gotove prelive za salatu zamenite uljem i sirćetom. Zapamtite što se manje “bombardujete” šećerom manju ćete potrebu imati za istim.

2. Razbijte zašećereni krug

Ako ste za doručak pojeli zaslađene žitarice smatrajući to jako zdravim doručkom u zabludi ste. Naime, nutricionisti tvrde da slatki doručak podstiče brzi rast šećera u krvi stvarajući pravu energetsku eksploziju dok već koji sat kasnije šećer naglo opada pa imamo neodoljivu potrebu za slatkim. Razbijte taj zatvoreni zašećereni krug i doručkujte nešto konkretno što sadrži preporučenu kombinaciju proteina i vlakana.

3. Kad pomislite na kolače vi prošetajte

Ukoliko nikako ne možete da prestanete da mislite na slatkiše, jednostavno izađite i prošetajte na desetak minuta ili pronađite nekakvu zanimaciju. Stručnjaci kažu da su takve želje prolazne i da će nam kratka promena okoline ili neki novi sadržaj skrenuti misli i pomoći nam da zaboravimo da smo malopre hteli da pojedemo sve kolačiće.

Izvor: zadovoljna.hr

Više na ovu temu

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti