Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Hrana kao lek

Ovako bi trebalo da se hranite ukoliko imate kamen u žuči

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Otkrivamo šta bi trebalo da jedete kako biste kontolisali ili smanjili rizik od nastanka kamena u žuči.

Izvor: Foto: Shutterstock

Pre primene ovih saveta posavetujte se sa svojim lekarom.

Velike količine prehrambenih vlakana

Uz neke jednostavne promene navika u ishrani, sa kamenom u žuči može se živeti i bez lekarske intervencije. Jelovnik bogat namirnicama koje sadrže značajne količine prehrambenih vlakana – sveže voće i povrće, kuvani sušeni pasulj i grašak, žitarice – namirnice siromašne mastima, preporučuju se kod kamena u žuči.

Međutim, preterana restrikcija unosa masti (ispod 10g dnevno), ili potpuno izbacivanje masti iz ishrane takođe može rezultirati nastankom kamena u žuči.

Nekoliko koraka može vam pomoći da pazite na adekvatan unos masti:

  • Pijte nemasno mleko (do 1 posto mlečne masti) i konzumirajte mlečne proizvode s niskim procentom mlečne masti.
  • Crveno meso u jelovniku zamenite belim (piletina, ćuretina) i ribom.
  • Kada pripremate meso, birajte kuvano pre nego prženo.
  • Jaja konzumirajte veoma oprezno.
  • Ishrana neka se uglavnom sastoji od sveže, sirove i neprerađene hrane.
  • Uključite bogatstvo voća, povrća i sokova u ishranu.
  • Izbegavajte rafinisan šećer i slatkiše, kao i kofein i čokoladu.
  • Pijte čaj od kamilice.
  • Izbegavajte pečurke i jela koja nadimaju.
  • Izbegavajte nagle promene telesne mase.

Studije su pokazale da umereno konzumiranje maslinovog ulja (oko 2 kašike dnevno) može da smanji rizik od nastanka kamena u žuči. Sastojak maslinovog ulja pomaže smanjenju nivoa holesterola u krvi ili žučnoj bešici.  Istraživanja su pokazala da je koncentracija kamena u žuči relativno mala kod ljudi koji žive u područjima gde je konzumiranje maslinovog ulja pojačano.

Praktičan savet: Svakog dana pre spavanja i nakon buđenja popijte kašiku maslinovog ulja.

Hrana koja se preporučuje

Hleb i žitarice

Žitarice, pekarski proizvodi od celovitih proizvoda, pahuljice s celovitim žitaricama, krekeri, integralni pirinač i testenina.

Povrće - sveže, smrznuto i konzervirano koliko god možete. Sokovi od povrća – posebno sok od svežeg (sirovog) kupusa.

Voće - sveže, smrznuto i konzervirano, koliko god možete. Voćni sokovi koliko god možete.

Mleko i mlečni proizvodi Obrano mleko i mlečni proizvodi s niskim procentom masti (u umerenim količinama). Fermentisani mlečni proizvodi s dodatkom probiotičkih bakterija.

Meso Krto meso, svinjetina, teletina, jagnjetina (bez kože), šunka, bela riba.Soja i proizvodi od soje, suvi grašak i pasulj pripremljen bez dodatnih masnoća.

Supe

Sos od umereno začinjenog mesa

Masnoće i međuobroci

Majonez i salatni dresinzi s niskim procentom masti.

Maslinovo ulje, ulja od raznih semenki.

Voćni sladoled, šerbet, džemovi, tvrdi bomboni, graham krekeri i nemasni deserti.

Ostalo

Semenke, psoebno semenke lana.

So, začini, začinsko bilje.

Kečap, ocat u umerenim količinama.

Sva pića koliko god možete.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici – Stvar ukusa*Pratite Stvar ukusa i na Instagramu 

Izvor: Zdravakrava

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti