Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako ishranom smanjiti prolećni umor

Pravilan izbor namirnica, redovno vežbanje ili šetnja na svežem vazduhu ubrzaće metabolizam i otkloniće tegobe prolećnog umora.

  Izvor: Profimedia/Shutterstock

Topli zraci sunca nakon hladnih dana mnogima ne donose energiju, već upravo suprotno – malaksalost, razdražljivost, lošu koncentraciju, depresiju i umor. Ovo stanje poznato je pod nazivom prolećni umor, a posledica je zimske ishrane, nedostatka vitamina i minerala, kao i nedovoljne fizičke aktivnosti. 

Pogledajte i Tibetanski čaj protiv hroničnog umora

Šta jesti, a šta izbaciti?

Prolećni umor pobeđuje se pre svega zdravom ishranom koja uključuje mnogo svežeg voća i povrća bogatog vlaknima, kao i integralne žitarice koje sadrže složene ugljene hidrate koji kontinuirano bez naglih skokova, povećavaju nivo šećera u krvi. Osim toga, čak i mala količina takve hrane podstiče proizvodnju serotonina, poznatijeg kao “hormon sreće” koji poboljšava raspoloženje i pozitivno utiče na metabolizam.

Potrebno je konzumirati što više bistrih supa, sveže isceđenih sokova od voća i povrća, i smuti napitaka. U smuti dodajte zeleno lisnato povrće koje je idealno za prolećno čišćenje organizma. Preporučuju se i biljni čajevi.

Savetuje se smanjenje unosa kafe i izbegavanje alkohola, posebno žestokih pića kao i gaziranih napitaka jer su bogati kofeinom i prerađenim šećerom koji povećavaju kiselost organizma što izaziva loše raspoloženje i umor, a pritom stvaraju idealnu podlogu za nastanak mnogih bolesti.

Preporučuje se više manjih obroka i međuobroka, što sprečava nagli pad šećera u krvi, malaksalost i umor. Iz jelovnika treba izbaciti beli šećer i brašno jer uzrokuju nagli porast šećera u krvi, ali isto tako i njegov brzi pad. Poželjno je izbaciti testeninu, beli hleb i proizvode od belog pšeničnog brašna i zameniti ih integralnim, celim žitaricama.

Pogledajte i Nedostatak ovog minerala može da izazove umor, glavobolje, nervozu, bolove u mišićima...

Zdrave prolećne namirnice:

Tegobe izazvane prolećnim umorom mogu da se ublaže pomoću medveđeg luka, koprive i rotkvice. Dovoljno je da se jednom dnevno pojede neka od ovih zdravih biljaka koje jačaju organizam, pružaju mu potrebnu energiju i čiste telo od otrova.

Kopriva

Ova biljka sadrži veliku količinu vitamina C i B2, beta-karotena, gvožđa, kalcijuma i fosfora, a najbolje je konzumirati mlade vrhove koji se beru u proleće. Osim lekovitih čajeva, od koprive mogu da se napravei različite supe, salate i variva.

Rotkvica

Rotkvica obiluje kalijumom, vitaminom C, folatima i dijetalnim vlaknima. Ovaj koren se najčešće koristi za pripremu slatkih i slanih salata, dekoraciju jela, a lišće se dodaje u supe.

Medveđi luk

S obzirom da medveđi luk raste početkom proleća, idealan je za uklanjanje posledica prolećnog umora. Mladi listovi medveđeg luka su bogati vitaminom C, a beru se u aprilu i maju. Medveđi luk  treba da se koristi svež, jer sušenjem listovi gube lekovitost. Idealan je za salate, supe ili kao dodatak drugim jelima.

Pogledajte i Rešite se hroničnog umora prirodnim lekovima

Povećajte unos vitamina i vode

Vitamini B kompleksa jačaju nervni sistem, poboljšavaju pamćenje, ublažavaju umor i smanjuju depresiju. Njihov nedostatak može izazvati upravo glavne posledice prolećnog umora – razdražljivost i umor. Vitamina B1 ima u proizvodima od celih žitarica, mahunarkama i svinjetini. Vitamin B2 se nalazi u mleku, mlečnim proizvodima i jetri, vitamin B6 u mesu, ribi, jajima, spanaću, banani i avokadu, a vitamin B9 u mahunarkama, jetri i spanaću.

Manjak vitamina C dovodi do slabije iskorišćenosti kiseonika u ćelijama i tkivima, a istovremeno uzrokuje i pad imuniteta. Ovog vitamina najviše ima u citrusima, kiviju, paprici, jagodama i naru.

Stručnjaci ističu da treba piti što više vode, najmanje osam čaša dnevno bez obzira na to da li ste žedni jer čak i blaža dehidracija može uzrokovati umor.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaci i na našim Facebook stranicama - Stvar ukusa i Šta da kuvam danas? 

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu >>>>>>>>>>>> https://www.instagram.com/stvar_ukusa/

Izvor: Kiwi.hr 

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti