Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ostalo

Pobedite vrućinu: Domaći lekovi i preparati za natečene i bolne noge

Autor Aleksandra Ljubičić
Autor Aleksandra Ljubičić

Pobedite vrućinu: Domaći lekovi i preparati za natečene i bolne noge

Izvor: Foto: Shutterstock

Predugo stajanje, povrede, preveliki fizički napor, višak kilograma, preveliki unos soli, lekovi – sve to može uzrokovati natečenost nogu, bolnu pojavu koja se s toplim danima može još više pogoršati.

Uz pomoć jednostavnih i jeftinih kućnih "lekova" možete ublažiti tegobe u nogama i opet osećati lakoću u koraku.

1. Kupka s kuhinjskom soli

Pola šoljice kuhinjske soli naspite u lavor tople vode. Potopite noge u rastvoru 10 do 15 minuta. Osetićete trenutno olakšanje. U kupki sa soli noge možete potapati svako veče pre spavanja.

2. Toplo-hladna kupka

Jedan lavor napunite vrućom (ali ne prevrućom) vodom, a drugi lavor hladnom (ali ne prehladnom) vodom. Noge prvo namačite u vrućoj vodi 10 do 15 minuta, a zatim ih stavite u hladnu vodu. Nakon par trenutaka vratite ih opet u vruću vodu i držite u njoj pet minuta. Ova kupka poboljšaće cirkulaciju u nogama.

3. Pasta s praškom za pecivo

Vodi u kojoj se kuvao pirinač dodajte prašak za pecivo u razmeri 1:1. Možete pomešati dve kašičice praška za pecivo i dve kašičice vode pa mešajte dok ne dobijete pastu. Nanesite pastu na stopala i zglobove. Veću količinu ove paste možete dodati i lavoru s vodom i namakati noge u njoj. Prašak za pecivo i pirinčana voda upiće višak tečnosti iz stopala i gležnjeva.

4. Kupka s esencijalnim uljima

Esencijalna ulja eukaliptusa, peperminta i limuna dodajte lavoru vode i potopite noge oko 15 minuta. Osim što će smanjiti otečenost, esencijalna ulja delovaće opuštajuće na celi organizam.

5. Jabukovo sirće

Nanesite na stopala i gležnjeve malo jabukovog sirćeta i osetićete trenutno olakšanje. Jabukovo sirće upiće i odstraniti višak tečnosti skupljene u bolnim nogama te tako smanjiti natečenost, ukočenost i bol.

6. Čaj od peršuna

Napravite čaj od sušenih listova peršuna i svaki dan popijte dve do tri šoljice. Peršun će kao prirodni diuretik pomoći telu da izbaci višak tečnosti.

7. Listovi kupusa

Listove kupusa prebrišite mokrom krpicom pa ih stavite na noge, a možete ih i lagano svezati za noge. Za još veće olakšanje listove pre upotrebe možete držati u frižideru. Kupus odlično upija pa će izbaciti višak tečnosti iz nogu unutar pola sata.

8. Čaj od maslačka

Maslačak dodajte kipućoj vodi i ostavite da kratko odstoji. Svaki dan popijte šoljicu-dve čaja i pijte ga sve dok ne primetite da vam noge više ne natiču. Maslačak takođe upija vodu te je bogat antioksidantima blagotvornima za čitav organizam.

9. Sveži krastavac

Kriške svežeg krastavca stavite na stopala pa ih prekrijte laganim povezom. Krastavac će umiriti umorne i bolne noge.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaci i na našim Facebook stranicama – Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu 

Izvor:  Zadovoljna.hr

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti