Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zdravi i vitki: Ovih 6 namirnica morate unositi u organizam!

Ne zaboravitne dnevni unos ovih namirnica kako biste vaše zdravstveno stanje držali pod kontrolom.

  Izvor: Profimedia/Shutterstock

Lepo vreme nas nekako uvek navede da počnemo da razmišljamo o tome kako izgledamo, a čisto usput i o tome da li smo, i koliko zdrave. Ukoliko želite da o svom zdravlju malo dugoročnije razmišljate, evo koje namirnice bi već od danas trebalo da uvrstite u svoj jelovnik.

Proteini

Količina proteina koju bi trebalo dnevno da unesete zavisi od toga koliko ste teške i visoke, ali negde je praksa da žene unose oko 40 do 75 grama proteina dnevno. Neka svaki vaš obrok sadrži zdrave proteine sa manje masti, a dobar izbor je pileće belo meso, mahunarke, riba, mlečni proizvodi, ali oni sa manjim procentom mlečne masti. Malo masti, malo kalorija, a ipak ukusan i zdrav obrok, što je najvažnije.

Pogledajte 5 simptoma nedostatka proteina u organizmu.

Zdravi ugljeni hidrati

Ugljeni hidrati su dobri i zdravi, drže sitost i telu daju potrebnu energiju. Ipak, vodite računa o tome da birate zdrave ugljene hidrate kao što su integralne žitarice, a zaobiđite sva ona ukusna, ali nezdrava testa.

Zdrave masti

Masti zapravo i nisu tako loše za naše zdravlje, ali samo ukoliko je reč o nezasićenim mastima kao što su omega 3 i omega 6 masne kiseline. Ove zdrave masti su pune antioksidanata i odlične su za vaše srce, a možete ih naći u ukusnim grickalicama kao što su orasi, semenke, ali i u avokadu, maslinovom ulju i sličnim namirnicama.

Pogledajte kojih su to 5 namirnica bogae vlaknima.

Vlakna

Vlakna su takođe jako zdrava i treba ih obavezno uvrstiti u ishranu. Preporučuje se da žene unose od 25 do 30 grama vlakana dnevno, pa u tom slučaju pojačajte unos voća i povrća, oraha i integralnih žitarica. Vlakna su dobra za održavanje odgovarajućeg, zdravog nivoa holesterola, ali vas takođe i duže drže sitim.

Tečnosti

Na samom kraju, za zdravu ishranu je jako važno i da unosite dovoljnu količinu tečnosti. Znate već, preporučljivo je oko 2 litra dnevno, a to ne mora da bude samo voda, već i zeleni čaj ili zeleni sok, kao i drugi nezašećereni sokovi. Zapamtite – čim počnete da budete žedne, to znači da je vaš organizam već dehidriran. Pijte vodu ili čaj po malo, ali česšće.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu >>>>>>>>>>>> https://www.instagram.com/stvar_ukusa/

Izvor: nezavisne.com

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti