Pica je jedno od najdražih jela, idealna za druženja ili brzi obrok. Ako vam se dogodilo da pica ne ispada kako biste želeli, možda ponavljate neke od najčešćih grešaka u pripremi i pečenju.
Previše nadeva
Iako se na prvi pogled čini da će pica biti sočnija ako date sebi oduška, to nije tačno. Ako stavite previše nadeva, rizikujete da korica bude pečena, a sredina sirova ili će korica već zagoreti dok se sredina ispeče. Nemojte stavljati više od centimetar visine nadeva zajedno s umakom.
Previše sira
Mnogima je pica nezamisliva bez sira i to im je najvažniji sastojak, ali ni s njime ne treba preterati. A kako znati da ste preterali? Dok god ispod sira vidite ostale namirnice i umak, sve je pod kontrolom. To je ujedno i jedini način da se celi nadev ravnomerno ispeče.
Rasporedite namirnice
Ponekad u žurbi na testo samo nabacamo ostale sastojke ne razmišljajući o tome da se zbog toga pica neće ravnomerno ispeći ili će ostati previše korice. Dakle, koliko god se žurili, ravnomerno rasporedite sve sastojke.
Debljina testa
Jednako je bitna kao i nadev. Ako kod razvlačenja testa primetite jako tanak deo, očekujte da će puknuti pod umakom i ostalim namirnicama. Radije se potrudite i oblikujte novi komad testa pa ga ponovo razvucite.
Vrste mesa
Bilo koji tip obrađenog mesa poput pršuta ili kulena neće biti opasni za zdravlje, ali na picu nikada nije preporučljivo staviti sirovo meso bilo koje vrste, jer postoji mogućnost da se neće ispeći. Tada rizikujete bolesti i bakterije poput trihinoze, E. coli ili salmonele.
Pravilo od pet minuta
Kada se čini da je pica gotova, ostavite je još pet minuta u rerni. Ako je odmah izvadite, moguće je da korica neće biti dovoljno hrskava. Znaćete da je gotova kada rubovi počnu dobijati smeđe-zlatnu boju. I na kraju, ostavite je barem pet minuta da odstoji van rerne pre sečenja, jer će biti lakše razdvojiti nadev.
Izvor: tportal
Lagana Rafaelo torta
Pečeno pile sa kestenjem
Kako da napravite karamel kocke
Zapečena pasta sa tunjevinom i paradajzom
Dečji svet je veći od ekrana: Priznanje za kampanju sa svrhom