Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Evo koju hranu treba jesti u koje doba dana

Nije samo bitno što jedemo, već je važno znati i u koje doba dana se preporučuje konzumacija određene vrste namirnica.

  Izvor: Profimedia/Shutterstock

Naučne studije su dokazale da zdravstvene prednosti nekih namirnica mnogo bolje iskorišćavate ako ih jedete u određeno doba dana.

Zato smo za vas pripremili ovaj super praktičan vodič da lakše zapamtite kada je koju vrstu namirnice najbolje konzumirati.

Tamna čokolada

DA: Ujutro

Nekoliko kockica tamne čokolade za doručak pružiće vašem telu antioksidanse koji usporavaju starenje i dobri su za vaše srce.

NE: Između obroka

Ako pojedete više od nekoliko kockica u danu (više od 25 grama) vaše telo će višak kalorija pretvoriti u masne naslage.

Pogledajte i 6 odličnih razloga da jedete čokoladu

Meso

DA: Ručak 

Meso nam služi kao odličan izvor gvožđa koje prenosi kiseonik do naših ćelija i organa. Time se smanjuje umor i osetljivost na bolesti.

NE: Večera

Mesu je potrebno više od 5 sati da se svari u organizmu. Ako pojedete odrezak pre spavanja, to može naštetiti vašem probavnom sistemu.

Pogledajte i Šta se dešava sa organizmom kada prestanete da jedete meso

Orašasti plodovi

DA: Ručak

Pojedite šaku orašastih plodova (oko 30 grama), i tako ćete obogatiti telo omega 3 masnim kiselinama. Održavaju krvne sudove zdravim, regulišu krvni pritisak, i blagotvorno utiču na funkciju pluća.

NE: Večera

Orašasti plodovi sadrže masti i dosta kalorija, tako da ih treba izbegavati uveče.

Pogledajte i Budite oprezni: Šta će se dogoditi ako jedete previše orašastih plodova?

Pomorandže

NE: Rani doručak

Ukoliko pojedete pomorandžu na prazan želudac odmah nakon buđenja, možete podstaći alergijske reakcije, i želudačne smetnje

DA: Međuobrok

Pomorandže poboljšavaju funkciju probavnog sistema, poseduju velike količine poznatog antioksidanasa glutationa, podstiču metabolizam.

Pogledajte i Kuvate pirinač ili testeninu? Ne bacajte vodu!

Testenina

DA: Doručak i ručak

Durum pšenica je bogata vlaknima kaja pročišćavaju organizam i otklanjaju toksine iz tela. Niski glikemijski indeks testenine od durum pšenice sprečava pojavu dijabetesa tipa 2.

NE: Večera

Testenina za večeru sadrži previše kalorija. za večeru priuštite obrok u kom ćete uživati, bogat nutrijentima, a siromašan kalorijama.

attachment-evo_koju_hranu_treba_jesti_u_koje_doba_dana1
Izvor: Profimedia/Shutterstock

Tikvice

DA: Večera

Tikvica je odličan izvor vlakana, koja su savršena za čišćenje probavnog trakta, posebno ako ste imali brzi ručak.

NE: Doručak

Ujutru našem telu nedostaje vode, a s obzirom na to da tikvice imaju snažno diuretsko svojstvo, mogle bi doprineti dehidraciji.

Pogledajte i 7 recepata za jela s tikvicama

Paradajz

DA: Doručak

Organske kiseline u paradajzu olakšavaju probavu, regulišu želudačnu funkciju i funkciju gušterače.

NE: Večera

Velika količina oksalne kiseline ima negativan učinak na regulaciju soli u organizmu. Zbog toga, paradajz za večeru može prouzrokovati nadutost.

Pogledajte i Ovo su neverovatne moći soka od paradajza

Krompir

DA: Doručak

Krompirov skrob snižava krvni holesterol. Krompiri su takođe bogati mineralima koji trebaju telu.

NE: Ručak i Večera

Krompir ima 2-3 puta više kalorija od ostalog povrća. Zato, ne jedite mnogo krompira za večeru.

Pogledajte i 5 recepata za krompir iz rerne

Banane

DA: Ručak

Banane sadrže velike količine vlakana, koje pomažu u poboljšanju probave i lečenju gorušice.

NE: Večera

Banane za večeru mogu poremetiti probavni sistem i podstaći proizvodnju sluzi.

Pogledajte i Šta banana na dan može učiniti za vaše zdravlje

Jabuke

DA: Doručak

Pektin koji se nalazi u kori jabuke , pomaže radu creva i uklanja kancerogene ćelije.

NE: Večera

Jabuka pojačava želudačnu kiselinu, što dovodi do nelagodnosti. Osim toga, pektin se teško vari posebnotokom noći.

attachment-2_31
Izvor: Profimedia/Shutterstock

Sir

DA: Rani doručak

Ako se jede u umerenim količinama sir sprečava nadutost i višak kilograma.

NE: Večera

Sir se teško vari, pa bi za večeru mogao da prouzrokuje probleme sa probavom.

Šećer

DA: Doručak

Šećere ćete lakše sagoreti ako ih unesete za doručak.

NE: Večera

Šećer iritira probavni sistem i izaziva nemiran san. Previše šećera dovodi do viška kilograma.

Pogledajte i Kako da (bezbolno) izbacite šećer iz ishrane

Pirinač

DA: Ručak

Bogat ugljenim hidratima pirinač će vam dati energiju koja vam je potrebna za ostatak dana.

NE: Večera

Pirinač donosi višak neželjenih kilograma ako se konzumira uveče.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti